Peniksen vetäytyminen piiloon

Minun penis jäykistyy ja vetäytyy piiloon. Usko Kerttu pois. Mutta onko tämä normaalia?

Vastaus

Tämä on ihan normaalia.

Peniksen jäykistymistä sanotaan erektioksi. Erektiossa penis voi kasvaa ja suoristua.

Erektio voi tulla ilman erityistä syytä tai se voi tulla seksuaalisesta kiihottumisesta.

Penistä voi hyväillä erektion aikana ja se saattaa johtaa siemensyöksyyn ja orgasmiin.

Myös peniksen vetäytyminen on tavallista. Penis voi vetäytyä esimeriksi asennon, kylmän tai jännityksen takia.