Pippeliin tutustuminen
Miten pojan olisi hyvä aloittaa omaan pippeliin tutustuminen?
Olenko outo 15-vuotias, kun en ole sitä vielä tehnyt?
Haluaisin kyllä, kun se tulee välillä kovaksi.
Vastaus
Hei
Et ole outo, vaikka et ole aloittanut pippeliisi tutustumista. Jokainen tutustuu kehoonsa omaan tahtiinsa.
Pippeliin tutustumisen voi aloittaa katsomalla kuvia ja lukemalla pippelistä. Vastauksen lopussa on linkki oppaaseen, jossa on kuvia ja tietoa pippelistä.
Pippeli kannattaa pestä joka päivä lämpimällä vedellä. Saippuaa ei kannata käyttää.
Kun huuhtelet pippeliä, voit kokeilla vetää esinahkaa terskan taakse. Näin saat huuhdeltua pippelin myös esinahan alta.
Kivekset ja pippeli alkavat kasvaa murrosiässä. Samalla niiden ympärille alkaa kasvaa karvoitusta.
Murrosiässä alkavat myös siemensyöksyt. Siemensyöksy voi tulla, kun poika tyydyttää itseään eli hyväilee pippeliään. Siemensyöksy voi tulla myös yöllä nukkuessa.
Voit tutkia ja kosketella pippeliäsi omassa rauhassa niin kuin sinusta hyvältä tuntuu.
Jokainen pippeli on hyvä ja oikeanlainen juuri sellaisena kuin on. Omaa pippeliä ei kannata vertailla muiden pippeleihin, koska kaikki pippelit ovat erilaisia.
Lue myös: Mitä seksi on opas (pdf)