Sukuelinten nimet

Millä nimillä seksuaalineuvojat kutsuvat sukuelimiä? Sanooko ne nuorille aina pippeli ja pimppi?

Onko joku ikäraja, minkä jälkeen niitä sanoja ei käytetä? Kai yläasteikäisten kanssa puhutaan pippelistä ja pimpistä?

Vastaus

Hei

Sukuelimiä kutsutaan monilla eri nimillä.

Jokainen voi käyttää niitä nimiä, mitä itse haluaa.

Seksuaalineuvoja puhuu yleensä peniksestä sekä vulvasta ja vaginasta eli emättimestä.

Vulvaan kuuluvat

  • häpyhuulet
  • klitoris
  • virtsaputken suu
  • emättimen aukko ja eteinen.

Vagina on toiselta nimeltään emätin. Se on noin 10 senttimetriä pitkä lihasputki, joka on kehon sisällä.

Seksuaalineuvoja voi käyttää sukuelimistä myös samoja nimiä, joita asiakas tai kysyjä käyttää.

Mitä seksi on? -oppaassa on lisää tietoa ja kuvia sukuelimistä: Mitä seksi on? -opas