Yhdynnän keskeytys ja peniksen väri
Onko yhdyntää syytä keskeyttää, kun peniksen väri muuttuu erektiossa? Onko silloin kiire hoitajan tai lääkärin vastaanotolle?
Minkävärinen penis voi olla olla erektiossa, kun esinahka on terskan takana?
Saako teiltä kysyä tällaista?
Vastaus
Hei
On tavallista, että peniksen väri muuttuu erektiossa. Tämän takia ei tarvitse keskeyttää yhdyntää, eikä ole kiire hoitajan tai lääkärin vastaanotolle.
Peniksen pään eli terskan väri vaihtelee eri ihmisillä. Terska voi olla esimerkiksi vaaleanpunainen, punertava, sinivioletti tai ruskea.
Terska voi olla erivärinen kuin muu penis.
Erektiossa terskan väri voi muuttua tummemmaksi, kun terska täyttyy verellä. Tästä ei tarvitse olla huolissaan.
Kyllä meiltä saa kysyä tällaista.