Olet tässä:
 

Naisen sukuelimien nimi

Mitä sanaa aikuisen naisen sukuelimistä pitäisi käyttää? Onko sopimatonta sanoa aikuiselle naiselle pimppi, vai kuukuuko sanoa pillu? Vai onko pillu jotenkin ruma sana?

Vastaus

Naisen sukuelimille voi tosiaan olla vaikea löytää sopivaa sanaa.

Usein naisen sukuelimistä käytetään nimityksiä vulva, emätin ja vagina.

Jokainen voi itse päättää, mitä sanaa käyttää naisen sukuelimistä. Tärkeintä on, että ei puheillaan loukkaa muiden ihmisten tunteita.

Joidenkin mielestä pillu on ruma sana, mutta ei kaikkien mielestä.

Esimerkiksi omalta kumppanilta voi kysyä, mikä sana hänestä on hyvä.