Oikeus seksuaalisuuteen
Mitä se tarkoittaa, että on oikeus seksuaalisuuteen? Voiko minulla olla oikeus seksuaalisuuteen? Miten löytää seksiä?
Vastaus
Hei
Seksuaalisuus on ihmisen ominaisuus. Seksuaalisuuteen kuuluu monia asioita, kuten sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen ja tunteet.
Seksuaalisuus vaikuttaa esimerkiksi siihen, kehen ihastut ja kenen kanssa haluat läheisyyttä.
Sinulla on oikeus seksuaalisuuteen. Jokaisella on oikeus seksuaalisuuteen.
Seksi on toimintaa, joka tuottaa seksuaalista nautintoa.
Seksiä voi olla yksin tai yhdessä jonkun kanssa.
Esimerkiksi itseään tyydyttämällä voi tutustua omaan kehoon ja seksuaalisuuteen sekä nauttia niistä.
Itsetyydytys on oman kehon koskettelua eli hyväilyä. Itseään voi kosketella esimerkiksi sukuelimistä. Itseään voi kosketella esimerkiksi käsillä tai seksivälineiden avulla.
Lue myös: