En rupea parisuhteeseen koskaan

Minä en rupea koskaan parisuhteeseen. Ei kuulu seksi minulle ollenkaan.

Miksi minulle sanotaan, että kehitysvammainenkin saa olla parisuhteessa, kun minä en koskaan rupea mihinkään parisuhteeseen? Miksi sanotaan, että saan olla siinä? Ei se kuulu minulle yhtään.

Eikä minulle kuulu ollenkaan seksi, ei minulla ole mitään seksuaalisuutta. Vaikka minulle sanotaan, että jokaisella on seksuaalinen suuntautuminen. Mutta ei minulla ainakaan ole mitään suuntautumista.

Vastaus

Hei

Sinun ei tarvitse ruveta parisuhteeseen, jos et halua. Jokainen päättää itse, alkaako parisuhteeseen.

Sinulla ei tarvitse olla myöskään seksiä, jos et halua. Jokainen päättää itse myös seksistä.

Seksuaalisuus on ihmisen ominaisuus. Seksuaalisuuteen kuuluu monia asioita, kuten sukupuoli, seksuaalinen suuntautuminen ja tunteet.

Vaikka seksuaalisuus on jokaisessa ihmisessä, se ei ole kaikille yhtä tärkeä osa elämää.