Seksiin painostaminen
Olen mies ja olen tapaillut yhtä tuttua miestä suihinoton merkeissä, kun jostain syystä pidän suihinotosta. Kerran tapailemani kaveri ja neljä muuta kaveria istuttiin iltaa ja saunottin. Kaikki halusivat suihinoton, kun oon kuulemma hyvä.
Kieltäydyin, mutta ne painosti mut siihen. Uhkasivat kertoa kaikille, joten suostuin imemään kaikkia. Se oli suht ok, mutta ne halusivat vain lisää ja väkisin suuhun painautuivat ja peppuunkin panivat, eikä lopettaneet. Sanoivat vaan, et sä nautit. No ehkä vähän ja olisin varmaan päässyt pois, mutta en yrittänyt. En tiedä miksi.
Nyt he haluavat uuden illan tai asia voi levitä. En haluaisi, mutta toisaalta haluaisin.
Sanoin kaikille, etten halua niitä enää nähdä. Silti näen kolmea aina kahdestaa suuseksin merkeissä, koska tykkään imeä.
Vastaus
Seksiin painostaminen ja pakottaminen on aina väärin. Seksissä ei pidä tehdä mitään sellaista, mikä ei itse halua tehdä.
Seksiin pakottaminen on seksuaalista väkivaltaa ja raiskaus.
Jos seksissä joutuu tekemään asioita, joita ei halua tehdä, kyseessä on väkivalta.
Seksuaalinen väkivalta ja raiskaus eivät ole sinun syysi, eikä sinun tarvitse hävetä asiaa. Väkivalta on aina tekijän tai tekijöiden syy.
Seksuaalisesta väkivallasta ja raiskauksesta pitää kertoa luotettavalle ihmiselle ja tehdä rikosilmoitus. Muuten tekijät voivat jatkaa samojen asioiden tekemistä sinulle tai jollekin toiselle.
Jos haluat, voit soittaa Kehitysvammaliiton työntekijälle Niinalle: 040 775 1411. Voit jutella hänen kanssaan luottamuksellisesti.
Suosittelen, ettet tee seksiä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa seksistä jää huono olo.
Seksissä on tärkeää, että kaikki nauttivat siitä. Seksiin ei saa ikinä painostaa, kiristää tai pakottaa. Seksissä kaikkeen pitää olla suostumus eli lupa.