Seksistä puhuminen kumppanin kanssa
Hei
Haluaisin jutella kumppanini kanssa seksistä ja muusta, mutta kun en uskalla aloittaa puhumaan siitä.
Vastaus
Hei
Ymmärrän hyvin. Moni jännittää seksistä puhumista.
Voit vaikka ensin kysyä kumppaniltasi, haluaisiko hän puhua seksistä.
Jos kumppani ei halua puhua seksistä, häntä ei saa painostaa.
Voit myös kertoa, että asiasta puhuminen jännittää sinua. Usein asian sanominen ääneen vähentää jännitystä.
Seksistä puhumiselle ja seksin aloittamiselle kannattaa antaa aikaa. Se on iso asia ja iso muutos. Siinä ei kannata kiirehtiä.
Itseään tai kumppania ei saa painostaa puhumaan tai tekemään mitään sellaista, mitä ei halua.
Tärkeintä on kuunnella ja kunnioittaa omia tunteita ja kumppanin tunteita.