Sperman määrä
Paljonko pojalta tulee spermaa ja voiko sitä olla vaikea ottaa vastaan suuseksissä, jos spermaa tulee kovin paljon? Mihin se yleensä tulee?
Vastaus
Hei
Sperman määrä vaihtelee.
Spermaa tulee yleensä 3–5 millilitraa eli alle teelusikallinen.
Enimmillään spermaa tulla noin 15 millilitraa eli ruokalusikallinen.
Sperman ottaminen suuhun voi tuntua vaikealta. Jos sperman ottaminen suuhun tuntuu vaikealta, sitä ei kannata tehdä.
Seksissä ei pidä tehdä mitään, mikä ei tunnu molemmista mukavalta.
Sperma voi tulla moniin paikkoihin, kuten kondomiin, käteen tai iholle.
Seksitaudit tarttuvat myös suuseksissä. Siksi suuseksissä kannattaa käyttää kondomia. Se suojaa seksitaudeilta.