Onko minua käytetty hyväksi?

Minulla on eräs ystävä. Hän on samanikäinen mies. Nähtiin ennen juhannusta ja hän kävi mun luona. Meillä oli sellaista juttua meneillään siis seksiä. Onko tämä ystävä käyttänyt mua hyväksi? Mulla oli häneen aika paljon tunteita ja olin korvia myöten rakastunut häneen. Me ollaan tavattu kolme kertaa. Hän oli myös mun entinen luokkatoveri ja olin häneen jo koulussa iastunut. Mutta hänellä oli yksi tyttö jo silloin kiikarissa ja sen kanssa se vehkeilli kaikki kouluajat. Ja minulla oli sitten niin ikävä olo, että se otti sen ei mua.

Mutta sitten mä sain aikoja sitten häneen yhteyttä Facebookin kautta. Juteltiin niitä näitä juttuja ja sitten nähtiin useamman kerran ja rakastelimme. Oli mun luona yötäkin. Välillä ei nähty ja sitten taas tavattiin ja rakasteltiin.

Ja nyt hän laito mulle viestin ja kertoi että hänellä on rakas. Onko mua käytetty hyväksi.

Vastaus:

Mitä hyväksikäyttö sinusta tarkoittaa? Miltä sinusta nyt tuntuu? Odotitko sinä, että teistä tulee pari? Että te alatte seurustella?

Tiedän sen, että monelle ihmiselle on käynyt samoin. Jos on itse ihastunut tai rakastunut ja toinen ei, niin se tuntuu pahalta. Jos on rakastellut toisen kanssa ja haluaa, että suhde syvenisi parisuhteeksi, tuntuu ikävältä, jos toinen ei ajattele samoin. Silloin voi olla olo, että on käytetty hyväksi. Ikävää, jos sinulla on tällainen olo.