Orgasmin aikainen pissiminen
Minua alkaa pissittää, kun saan orgasmin. Mistä se voi johtua?
Tuntuu hyvältä, mutta ikävää, että petivaatteet kastuu, kun pissin samalla.
Vastaus
Hei
Pissimisen tunne kiihottumisen ja orgasmin aikana on tavallista.
Kiihottumisen ja orgasmin aikana lantiopohjan lihakset supistuvat. Lihakset sijaitsevat lähellä virtsarakkoa. Tämä voi aiheuttaa pissahädän tunteen.
Orgasmin yhteydessä voi tulla pieni määrä virtsaa.
Joskus orgasmin aikana virtsaputkesta tulee kirkasta nestettä, joka ei ole virtsaa. Tätä kutsutaan squirttaamiseksi.
Voit käydä pissalle ennen seksiä. Voit myös laittaa petivaatteiden suojaksi pyyhkeen ennen seksiä.
Jos virtsankarkailua tapahtuu muutenkin, voit kokeilla lantiopohjan fysioterapiaa.
Jos virtsankarkailu on voimakasta tai siihen liittyy kipua tai kirvelyä, kannattaa varata aika terveyskeskukseen. Virtankarkailuun voi saada apua esimerkiksi fysioterapiasta.