Miten selviä, kun mut jätetään?

Miten mä selviän, kun mun mies on jättämässä mut? Mun sydän hajoaa, kun rakastan sitä todella paljon.

Vastaus:

Onpa ikävää kuulla, että miehesi on jättämässä sinut. Se on varmasti vaikea tilanne sinulle. Kerrot, että sydämesi hajoaa. Se on sydänsurua. Kysyt, miten selviät sydänsurusta.

Annan muutaman neuvon, joita voit noudattaa. Ohjeita on helppo antaa, mutta toivon, että niistä on sinulle apua.

  • Sure rauhassa. Älä yritä vältellä ikäviä tunteita.
  • Tee asioita, joista sinulle tulee hyvä mieli.
  • Muista harrastaa liikuntaa. Urheilu tekee hyvää keholle ja mielelle.
  • Pidä itsestäsi huolta. Käy joka päivä suihkussa, harjaa hiukset ja vaihda puhtaat vaatteet päällesi.
  • Älä pidä yhteyttä entiseen seurustelukumppaniisi.
  • Muista, että sinulla ei ole kiire aloittaa uutta seurustelusuhdetta.
  • Pohdi, mitä toivot elämältäsi. Tulevaisuuden suunnittelu voi helpottaa oloasi.
  • Jos yhteiset muistot ovat liian kivuliaita, ota pois tavarat, jotka muistuttavat yhteisistä hetkistä. Tällaisia voivat olla esimerkiksi valokuvat.
  • Tapaa ystäviäsi, läheisiäsi ja perheenjäseniäsi. Älä jää yksin kotiin.
  • Kun olet surrut tarpeeksi, sano lopulliset hyvästit edelliselle parisuhteellesi. Mene elämässäsi eteenpäin.