Anaaliyhdynnän tahti
Voiko anaaliseksissä koskaan käyttää yhtä nopeaa tahtia yhdynnässä kuin tavallisessa yhdynnässä?
Vastaus
Hei
Yhdyntöjen tahdin vertaaminen on vaikeaa, koska jokainen yhdyntä on omanlaisensa. Tavallinenkin yhdyntä voi olla rauhallista.
Yhdynnän tahti voi olla sellainen, mikä tuntuu molemmista hyvältä.
Anaaliyhdynnässä on tärkeää edetä rauhallisesti, koska peräaukko ei jousta, kuten emätin.
Peräaukossa ei ole luontaista liukastetta, kuten emättimessä. Siksi liukuvoitteen käyttäminen on tärkeää. Nopeampi tahti vaatii yleensä enemmän liukuvoidetta.
Peräaukkoon ei saa työntää mitään väkisin. Jos anaaliseksi sattuu, se pitää lopettaa.
Myös kondomin käyttö on tärkeää. Se suojaa seksitaudeilta ja peräaukon bakteereilta.
Anaaliseksin jälkeen on myös tärkeä peseytyä hyvin.