Orgasmi
Mikä on orgasmi?
Vastaus
Hei
Seksuaalisen kiihottumisen tai seksin aikana voi saada orgasmin.
Jokainen ihminen kokee orgasmin omalla tavallaan. Usein orgasmi tuntuu hyvältä.
Orgasmin aikana sydämen syke ja hengitys kiihtyvät. Lihakset jännittyvät ja rentoutuvat vuorotellen. Kehossa voi tuntua kihelmöintiä, tärinää ja puutumista.
Orgasmin aikana voi tulla siemensyöksy.
Orgasmin jälkeen voi olla hyvä ja rentoutunut olo. Olo voi olla myös tunteellinen.
Seksi voi olla hyvää myös ilman orgasmia.