Seksin aloittaminen miehen kanssa
Hei!
Olen 21 vuotta. Jos ei ole ennen harrastanut seksiä ja on eka kerta miehen kanssa, miten kannattaa aloittaa? Ja miltä se tuntuu?
Vastaus
Hei
Ei ole oikeaa tai väärää tapaa aloittaa seksiä. Jokainen aloittaa seksin omalla tavallaan. Tärkeintä on kuunnella omia tunteitaan ja kumppanin tunteita.
Seksin voi aloittaa esimerkiksi tutustumalla itseensä ja vartaloonsa. Voit kosketella ja hyväillä itseäsi eri puolilta vartaloa. Voit kosketella ja hyväillä omia intiimialueitasi. Voit tyydyttää itseäsi myös seksivälineillä, kuten dildolla ja vibraattorilla.
Kun tyydytät itseäsi, huomaat millainen kosketus sinusta tuntuu hyvältä. Voit kertoa tämän kumppanillesi, jos aloitatte yhteisen seksin.
Kun aloittaa seksin kumppanin kanssa, kannattaa kertoa rehellisesti omista tunteista ja toiveista.
Kumppanin kanssa seksin voi aloittaa pikkuhiljaa esimerkiksi suutelulla, hyväilyllä ja koskettamisella.
Yhdyntä on yksi tapa harrastaa seksiä. Yhdynnässä voi olla, jos molemmat haluavat sitä.
Jokainen päättää itse, milloin aloittaa seksin. Kukaan muu ei saa painostaa tai pakottaa seksiin.
Seksin aloittaminen on aina jännittävää. Siksi asiasta kannattaa jutella ja seksi kannattaa aloittaa kaikessa rauhassa.
Jos haluat kokeilla seksiä kumppanin kanssa, muistakaa ehkäisy. Suuseksisuoja suojaa seksitaudeilta. Kondomi suojaa seksitaudeilta ja raskaudelta.
Jokainen kokee seksin omalla tavallaan. Tärkeintä on kuunnella omia ja kumppanin tunteita. Seksissä kannattaa tehdä vain asioista, jotka tuntuvat molemmista mukavalta tai hyvältä.