Riippuvat ja löysät kivespussit
Mistä johtuu, että miehillä on löysät ja roikkuvat kivespussit?
Vastaus
Hei
Kivespusseja on yleensä yksi. Sen sisällä on kivekset.
Kivespussi suojaa kiveksiä.
Kivespussin löysyyteen ja roikkuvuuteen on monia syitä.
Kivespussi säätelee kiveksien lämpötilaa. Kylmässä kivespussi kiristyy ja vetää kiveksiä lähemmäs kehoa. Näin kivekset pysyvät lämpiminä.
Lämpimässä kivespussi löystyy ja roikkuu alempana. Näin kivekset viilenevät.
Kivespussien löysyys ja roikkuvuus antaa kiveksille myös tilaa liikkua. Tämä voi suojata kiveksiä esimerkiksi iskuilta.