Saako seksistä puhua?
Onko kaikilla oikeus puhua seksiin liittyvistä asioista jonkun kanssa, jos vaikka tarvitsee siinä neuvoja? Minulla ei ainakaan ole oikeutta siihen. En tunne ketään, jonka kanssa voisin puhua siitä ja se on asia, joka aina ohitetaan hiljaisuudella. Ihan kuin en olisi lainkaan seksuaalinen. En voi kertoa muille esimerkiksi sitä, että olen muunsukupuolinen tai puhua seurustelusta. Muut ajattelevat minun olevan mies, eikä kukaan varmaan ole ajatellut, että olen aikuinen ja haluaisin seurustella miehen kanssa.
Vastaus:
Kaikilla on oikeus puhua seksiin ja sukupuoleen liittyvistä asioista. On ikävää, että et ole löytänyt keskustelukumppania, jonka kanssa jutella. Seksi on hyvin henkilökohtainen asia ja moni ei halua puhua seksistä. Ketään ei voi pakottaa puhumaan seksistä.
Jos tarvitset neuvoja, kannattaisi kääntyä ammattilaisen puoleen. Mitä jos soittaisit Sexpon neuvontapuhelimeen? Sexpo on järjestö, joka auttaa ihmisiä seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa. Sexpoon voi soittaa kuka vaan, joka tarvitsee neuvoja seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa.
Pääset Sexpon neuvontapuhelimeen tästä linkistä (www.sexpo.fi).