Olet tässä:
 

Seksiä ensimmäisen kerran

Vaikkei minulla ole vielä poikaystävää, niin haluaisin tietää, miten aloittaa ekan kerran seksiä. Minua jännittää se ja en uskalla kysyä sitten häneltä sitä.

Voisitko auttaa?

Vastaus

Hei

Hienoa, että mietit asiaa.

Seksin aloittaminen jännittää jokaista.

Ei ole oikeaa tai väärää tapaa aloittaa seksiä.

Seksin voi aloittaa tutustumalla itseensä ja vartaloonsa. Voit kosketella ja hyväillä itseäsi eri puolilta vartaloa. Voit kosketella ja hyväillä omia intiimialueitasi. Voit tyydyttää itseäsi myös seksivälineillä, kuten dildolla ja vibraattorilla.

Kun tyydytät itseäsi, huomaat millainen kosketus sinusta tuntuu hyvältä.

Kumppanin kanssa seksin voi aloittaa pikkuhiljaa esimerkiksi suutelulla, hyväilyllä ja koskettamisella. Heti ei tarvitse olla yhdynnässä.

Kun aloittaa seksin kumppanin kanssa, kannattaa kertoa rehellisesti omista tunteista ja toiveista. Jos jokin asia ei tunnu hyvältä, se kannattaa kertoa. Jos jokin asia tuntuu hyvältä, sekin kannattaa kertoa.

Jokainen päättää itse, milloin aloittaa seksin. Kukaan muu ei saa painostaa tai pakottaa seksiin.

Seksin aloittaminen on tosiaan aina jännittävää. Siksi asiasta kannattaa jutella ja seksi kannattaa aloittaa kaikessa rauhassa. Se vähentää jännitystä.