Seksin aikana ääniä

Seksin aikana minulta pääsee pierunkaltaisia ääniä, kun miehen siitin on emättimessäni. Se ärsyttää ja nolottaa jonkun verran.

Ääniä siis syntyy silloin, kun mieheni liikuttaa siitintä edestakaisin sisään ja ulos.

Voiko tuolle asialle tehdä mitään, että ääniä ei tulisi?

Vastaus:

Yhdynnän aikana emättimeen menee ilmaa. Kun ilma purkautuu emättimestä ulos, siitä kuuluu pierumainen ääni.

Tätä ilmiötä kutsutaan emätinpieruksi.

Emätinpierut ovat yleisiä. Niitä ei tarvitse hävetä. Mutta nolottaminen on hyvin ymmärrettävää.

Äänistä kannattaa jutella kumppanin kanssa. Voit kertoa, että sinua ärsyttää ja nolottaa. Voit myös kysyä, mitä kumppanisi ajattelee äänistä. Luulen, että ne eivät häiritse kumppaniasi.

Ääniin voi yrittää suhtautua myös huumorilla. Äänistä voi vaikkapa vitsailla yhdessä.

Yhdynnän asento voi vaikuttaa siihen, miten paljon emättimeen menee ilmaa. Esimerkiksi takaapäin yhdynnässä ilmaa voi mennä emättimeen paljon.