Seksin aloittaminen
Moikka!Miten kannattaa ruveta harrastamaan seksiä? Kun ei ole harrastanut ennen kertaakaan seksiä.
Vastaus
Hei
Seksi on tekemistä eli toimintaa, joka tuottaa mielihyvää.
Seksi voi olla monenlaisia asioita. Seksi voi olla vaikkapa suutelua ja hyväilyä. Seksiä voi olla yksin tai yhdessä toisen ihmisen kanssa.
Seksi kannattaa aloittaa siitä, että tutustuu itseensä ja omaan vartaloonsa.
Ensin voi vaikkapa kosketella itseään ja omia sukupuolielimiään. Tätä kutsutaan itsetyydytykseksi.
Jos aloittaa seksin kumppanin kanssa, kannattaa ensin jutella asiasta. Tärkeää on, että molemmat haluavat aloittaa seksin.
Kumppanin kanssa seksin voi aloittaa vaikkapa hyväilystä ja suutelusta. Voitte kosketella ja suukotella toisianne eri paikkoihin.
Kun kokeilette erilaisia asioita, opitte mikä teistä tuntuu hyvältä.
Jos aloittaa seksin kumppanin kanssa, pitää huolehtia ehkäisystä.
Nainen voi tulla raskaaksi, jos miehen spermaa menee naisen emättimeen. Yleensä spermaa menee emättimeen yhdynnässä, kun mies työntää peniksensä naisen emättimeen.
Kondomi suojaa raskaudelta ja seksitaudeilta.
Lue lisää seksistä (seteke.fi)
Lue lisää kondomista (seteke.fi)