Serkun kanssa seksiä

Saako serkun kanssa harrastaa seksiä? Ja minkä ikäisenä?

Haluttais tehdä sitä. Ollaan 13-16-vuotiaita. Molemmat halutaan sitä.

Vastaus

Hei

Suomessa serkun kanssa voi olla yhdessä ja mennä naimisiinkin. Seksikin on sallittu serkkujen kesken Suomessa.

Seksin aloittamiseen ei ole mitään oikeaa ikää, jokainen saa itse päättää milloin on siihen valmis.

Seksissä tärkeintä on, että molemmat haluavat sitä ja siinä edetään molempien toiveiden mukaisesti.

Seksistä voi aina kieltäytyä, jos se ei tunnu hyvältä ja sitä pitää kunnioittaa.

Jutelkaa toiveistanne ja siitä, mitä haluaisitte.

Seksissä pitää aina muistaa ehkäisy. Kondomi suojaa raskaudelta ja seksitaudeilta. Ehkäisypillerit suojaavat vain raskaudelta.

Lue lisää seksistä selkokielellä (seteke.fi)