Sukupuoliyhteys

Mitä sukupuoliyhteys oikeen tarkottaa?

Vastaus:

Sukupuoliyhteys tarkoittaa yhdyntää.

Yhdynnässä ihmiset yhtyvät toisiinsa kehonosilla
tai jollain välineellä.

On olemassa monia erilaisia tapoja olla yhdynnässä.

Yhdynnässä esimerkiksi mies voi työntää oman peniksensä naisen emättimeen tai toisen ihmisen suuhun tai peräaukkoon.

Emätinyhdynnässä mies liikuttelee penistä naisen emättimessä.

Anaaliyhdynnässä mies liikuttelee penistä toisen peräaukossa.

Oraaliyhdynnässä toisen sukupuolielimiä hyväillään suulla. Oraaliyhdyntä on sama asia kuin suuseksi tai suihinotto.

Välineellä yhdyntä voi tapahtua esimerkiksi hieromasauvalla tai anaalitapilla.

Voit lukea lisää seksistä ja yhdynnästä Seksuaalisuudesta selkokielellä -sivuilta (www.seteke.fi)