Viekö kohdun poisto seksuaaliset halut

Onko olemassa mitään lääkettä joka vie seksihalua? Auttaako kohdunpoistoleikkaus viemään seksihalut naisilla? Eräs psykiatrian erikoislääkäri ei suostunut, kun perustelin, että haluan kohdunpoistoleikkauksen. Perustelin, että saan kuukautisten aikana raivokohtauksia ja minulla on runsas vuoto. Terveyskeskuslääkäri ei myöskään suostunut.

En ole pystynyt terveyskeskuksessa käymään antamassa papa-koetta, lääkäri kysyi harrastanko irtosuhteita ja sanoin joo. Kohtuleikkauksen haluisin, kun en ole voinut käydä papa-kokeessa, jossa näkee onko kohtu syöpä riski. Ja minun mielestäni 36-vuoden ikä pitäisi olla hyvä syy kohtuleikkaukseen.

Vastaus:

Kohdunleikkaus on suuri leikkaus. Leikkaus aiheuttaa suuret riskit erilaisiin terveysongelmiin. Lääkärit voivat tehdä leikkauksen vain, jos henkilöllä on jokin kohdun poistoa vaativa sairaus. Kohdun poisto ei poista seksuaalista halua, koska halu syntyy aivoissa.

On monia naisia, joille papa-näytteen antaminen on vaikeaa. Pelosta kannattaa puhua jo ennen ajan varaamista. Silloin voit saada todella taitavan näytteen ottajan ja rauhoittavan esilääkityksen.

Kerroit, että sinulla on vaikeita kuukautisvaivoja. Varaa aika lääkkärille ja keskustele hänen kanssaan. Vaikeisiin kuukautisvaivoihin on olemassa apukeinoja. Ota mukaan luotettava henkilö, jos tarvitset asiassa tukea.