Yhdyntä

Mitä yhdynnässä tehdään?

Vastaus:

Yhdynnässä ihmiset yhtyvät toisiinsa kehonosilla
tai jollain välineellä.

On olemassa monia erilaisia tapoja olla yhdynnässä.

Yhdynnässä esimerkiksi mies voi työntää oman peniksensä naisen emättimeen tai toisen ihmisen suuhun tai peräaukkoon.

Emätinyhdynnässä mies liikuttelee penistä naisen emättimessä.

Anaaliyhdynnässä mies liikuttelee penistä toisen peräaukossa.

Oraaliyhdynnässä toisen sukupuolielimiä hyväillään suulla. Oraaliyhdyntä on sama asia kuin suuseksi tai suihinotto.

Välineellä yhdyntä voi tapahtua esimerkiksi hieromasauvalla tai anaalitapilla.

Voit lukea lisää seksistä ja yhdynnästä Seksuaalisuudesta selkokielellä -sivuilta (www.seteke.fi)

Yhdyntä

Minä en käyttänyt ensimmäisessä yhdynnässä kondomia. Et voi sanoa, että on pakko käyttää kondomia ensimmäisessä yhdynnässä.

Vastaus:

Kondomi suojaa naista raskaudelta. Kondomi suojaa myös sukupuolitaudeilta. Siksi kondomia kannattaa käyttää.

Yhdyntä

Kuinka yhdynnässä toimitaan ja mitä sitten tapahtuu, kun miehen penis on emättimessä?

Vastaus:

Vernerissä on uudistetu seksuaalisuus-sivut. Siellä on kerrottu muun muassa yhdynnästä. Yhdynnästä kerrotaan kohdassa “rakastelu”.

Pääset lukemaan tietoa seksuaalisuudesta tästä linkistä (www.verneri.net/selko).

Voit lukea seksistä myös tästä linkistä (www.seteke.fi).

 

Yhdyntä

Missä yhdyntäasennossa voi nähdä parhaiten peniksen liikkeet sen ollessa pimpissä?

Vastaus:

Tämä asia selviää parhaiten, kun kokeilette eri yhdyntäsentoja parisi kanssa. Kirjastosta voitte myös lainata seksistä ja yhdyntäasennoista kertovia kirjoja.

Yhdyntä

Pystyykö yhdynnässä olemaan, jos penis ei kovetu?

Vastaus:

Yhdyntä ei onnistu, jos penis ei kovetu. Jos penis ei kovetu, puhutaan erekitiohäiriöstä. Erektiohäiriöihin on mahdollista saada apua esimerkiksi omalta lääkäriltäsi.