Testaa kuinka paljon juot
Jokaisen kannattaa välillä tarkistaa, kuinka paljon alkoholia juo.
Liiallinen juominen on haitallista terveydelle.
Tee alla oleva testi.
Testin avulla saat tietoa siitä, onko juomisesi terveydelle haitallista.
Saitko 0-4 pistettä?
Hienoa! Pisteesi eivät anna aihetta huoleen. Huolehdi, että juomisesi ei lisäänny.
Saitko 5 pistettä tai enemmän?
Juot alkoholia niin paljon, että se voi olla haitallista terveydellesi.
Lue, miten voit vähentää juomistasi
Lähteet:
- Selkokielinen Audit-testi (ehyt.fi)
- Alkoholi ja puheeksiotto (thl.fi)