Apina lemmikkinä
Saako suomessa pitää apinaa lemmikkinä? Jos saa, niin mistä saisin apinan lemmiksi? Entä jos ei saa, niin miksi ei saa? Minusta olisi kivaa pitää vaikka simpanssia lemmikkinä, koska se olisi melkein kuin ihminen.
Vastaus:
Suomeen ei saa tuoda apinoita lemmikkieläimiksi. Tähän on monta syytä.
Apinat ovat uhanalaisia eläimiä eli niitä on luonnossa liian vähän. Lisäksi ne voivat levittää monia sairauksia, jotka ovat ihmiselle vaarallisia. Apinat ovat laumaeläimiä. Ne tarvitsevat siis muita apinoita, että ne voivat elää hyvää elämää. Siksi ne kärsivät, jos niitä pidetään lemmikkieläiminä.