Asiaa alkoholista: Alkoholin sopiva käyttö
Miten alkoholia käytetään hyvin?
Vastaus:
Hei
Alkoholia käyttää hyvin silloin, kun se ei aiheuta haittaa omaan tai muiden elämään.
Kun pohtii omaa alkoholin käyttöä, kannattaa miettiä seuraavia kysymyksiä:
- Aiheuttaako alkoholi väsymystä?
- Onko sinulla usein krapula?
- Kun juot alkoholia, unohdatko usein illan tapahtumat?
- Ovatko läheisesi sanoneet sinulle, että juot liikaa?
Jos haluat käyttää alkoholia hyvin, huolehdi siitä, että et juo liikaa:
- Juo vain sen verran, että pystyt hallitsemaan itseäsi.
- Juo sen verran, ettei aamulla ole paha olo.