Asiaa alkoholista: Alkoholista kieltäytyminen
Mitä voi tehdä, jos joku tarjoaa alkoholia, eikä halua juoda?
Miten alkoholista voi kieltäytyä?
Vastaus:
Hei
Alkoholista kieltäytyminen voi tuntua vaikealta, jos muut juovat.
Voit sanoa rohkeasti ja kohteliaasti:
- Ei kiitos, en juo
- Ei kiitos tällä kertaa.
Jos kieltäytyminen tuntuu vaikealta, voit lähteä tilanteesta pois.
Voit keksiä kavereiden kanssa jotain muuta tekemistä.
Voit myös valita alkoholittoman juoman.