Eikö ahdistusta voi hoitaa?
Minulla on henkistä ahdistusta ja saan siihen lääkitystä. Olen sanonut hoitajille, että tarvitsen muutakin apua, mutta he sanovat, että sitä ei voi muuten kuin lääkkeillä hoitaa. Kun kysyn, että voisivatko hoitajat keskustella kanssani, niin he sanovat, että eivät ehdi keskustelemaan kanssani. Ja sitten he he keskustelevat jonkun toisen asukkaan kanssa, vaikka eivät ehtineet minun kanssani keskustella.
Vastaus:
Hei
Ahdistusta voi helpottaa monella tavalla. Keskustelun ja lääkehoidon lisäksi myös kaikenlainen liikkuminen helpottaa oloa.
Oletko huomannut, että sinua helpottaa, kun saat puhua asiasta?
Voit soittaa Kehitysvammaliiton puhelimeen: 09 348 09 348.
Puhelimeen vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä. Voit jutella hänen kanssaan nimettömänä ja luottamuksellisesti.
Puhelin on auki maanantaisin kello 15-17 ja torstaisin kello 10-12.
Puhelun hinta on normaali matkapuhelinmaksu.