Elokuu
Pikkupoikana sanoin, että nyt on rapukuu. Vanhemmat tietysti sanoivat, että on nyt elokuu. Onko ne ravut Kertun mielestä hyvää syötävää?
Vastaus:
Kyllä minun mielestäni ravut ovat hyvää syötävää. Mitä mieltä itse olet?
Pikkupoikana sanoin, että nyt on rapukuu. Vanhemmat tietysti sanoivat, että on nyt elokuu. Onko ne ravut Kertun mielestä hyvää syötävää?
Vastaus:
Kyllä minun mielestäni ravut ovat hyvää syötävää. Mitä mieltä itse olet?
Oi sa elokuu,
luonto kaunis kuin kauris
tai kasvimaan nauris.
Mansikkakausi viellä toreilla pyörii,
kun ihmiset siellä hyörii.
Mustikat metsässä laukkaa,
kun ei viel toi pakkanen pauka.
Nimimerkki: elokuu
Elokuu on kesänjatkoa. Tätä kirjoittaessa on lämmin keli. Kesänjatko on hyvä juttu, vai mitä kerttu tuumii?
Vastaus:
Usein elokuussa voi olla vielä lämmin, ja se on mukavaa. Nyt on kuitenkin ollut paljon ukkosia. Taitaa se syksykin sieltä vähitellen tulla!
Elokuu saapuu,
kurkiaurat lentelee,
satoa sa talteen laita,
mettässä kulkiessa,
viel on kesää jäljellä.
Nimimerkki: Elokuu