Epilepsia ja bussilla kulkeminen
Miksi jotkut sanovat, että epilepsiaa sairastava ei saa ikinä kulkea yksin bussilla? Minulla on epilepsia ja saan mennä yksin bussilla pianotunneille. Syksyllä opettelen kulkemaan toimintakeskukseen bussilla. Minulla on aina kädessäni rannekoru, jossa lukee epilepsia. Saan aika harvoin kohtauksia, vain 3 tai 4 kertaa vuodessa.
Kerran törmäsin äidin tuttuun pianotunnin jälkeen ja hän sanoi minulle: “Et sinä saa kulkea yksin bussilla. Sinullahan on epilepsia!” Hän ei meinannut uskoa kun sanoin, että lääkäri antoi minulle luvan kulkea bussilla.
Vastaus:
En osaa sanoa, miksi jotkut ajattelevat niin. Luultavasti nämä ihmiset ovat hyvin varovaisia ja pelkäävät monenlaisia asioita.
Sinä varmasti pidät hyvää huolta itsestäsi, joten tietysti voit kulkea bussilla. Tosi hienoa, että haluat liikkua omatoimisesti.