Eri kulttuurien hyväksyminen

Mä seurustelen lievästi kehitysvammaisen romanimihen kanssa, joka rakastaa mua ja mä rakastan sitä todella paljon. Hän on ollut mun asunolla yötä joskus.

Miten mä saan mun äidin tajuamaan, että me rakastetaan toisiamme? Äiti jankutaa mulle, että mieti vielä. En jaksa kuunnella sen jankutamista enää. Millä mä saan sen lopettaan jankutamisen, kun en jätä mun miestä ikinä sen olen päättänyt.

Vastaus:

Onpa ikävää, että äitisi ei hyväksy seurusteluasi romanimiehen kanssa. Onko hän kertonut syitä, miksi hän vastustaa asiaa? Mitä hän pelkää? Onko äitisi tavannut tämän miehen? Voisiko se auttaa, että he viettäisivät aikaa yhdessä. Ehkä hän silloin huomaisi, että hänellä ei ole mitään syytä pelätä.

Mutta jos äitisi ei halua olla tekemisissä miesystävästi kanssa, niin sille ei tietysti voi mitään. Silloin sinun on vain kerrottava äidillesi, miten asiat on. Sinä seurustelet tämän miehen kanssa huolimatta siitä, mitä mieltä hän on asiasta.