Eroon peleistä

Hei! Osaatko neuvoa millä pystyisin lopettamaan rahapelien pelaamisen? Saan pienen viikkorahan edunvalvojalta ja pienen työosuusrahan, mutta melkein kaikki menee rahapeleihin. Haluaisin lopettaa pelaamisen.

Vastaus:

On todella hienoa, että haluat lopettaa rahapelien pelaamisen. Pelit on suunniteltu sellaisiksi, että ne viihdyttävät ja niistä tulee helposti riippuvaiseksi. Riippuvainen tarkoittaa sitä, että pelaamista on vaikea lopettaa, vaikka haluaisikin.

Ensimmäiseksi sinun kannattaa puhua ongelmasta vanhempiesi tai oman ohjaajasi kanssa. Tilanteesi selvittäminen aloitetaan puhumalla.

Apua saa Peluuri Peliklinikalta. Sinä voit tai läheisesi voi soittaa sinne tai laittaa sähköpostia.

Voit puhua asiasta myös edunvalvoajasi kanssa. Hän voi valvoa raha-asioitasi ja pitää huolta, etteivät kaikki rahasi mene pelaamiseen.

Pelaatko myös nettipelejä? Puhelimeen ja tietokoneeseen on mahdollista saada estoja, jotta et pysty pelaamaan. Tästä asiasta voit kysyä tarkempia ohjeita Peluurista.

On tärkeä, että saat päivääsi muuta tekemistä. Kun sinulla on mukavaa tekemistä, ei tee niin paljon mieli pelata.

Paljon tsemppiä sinulle! Toivon, että onnistut pelaamisen lopettamisessa.