Haluaisin hoitaa eläimiä
Asun asuntolassa, eikä tänne voi ottaa lemmikkejä. Haluaisin kuitenkin hoitaa eläimiä ja minun unelma-ammatti olisi eläinten hoitaja vaikka eläintarhassa. Miten pääsisin hoitamaan eläimiä, kun en tunne ketään, jolla olisi eläimiä täällä lähellä. Minun veljellä on koira, mutta tulisi liian kalliiksi matkustaa hänen luokse vain koiran hoidon takia, eivätkä he edes tarvitse siihen apua.
Vastaus:
Kerroit, että et tunne ketään kenellä olisi eläimiä. Voisitko laittaa esimerkiksi paikalliseen lehteen ilmoituksen? Kerro ilmoituksessa, että haluat auttaa lemmikin hoidossa.
Käytätkö Facebookia? Facebookissa on myös paljon erilaisia ryhmiä. Ryhmissä ihmiset ilmoittavat, jos voivat tarjota apua tai tarivtsevat apua.
Löysin Facebookista esimerkiksi ryhmän nimeltä Leimmikkien hoitorinki (Pohjois-Karjala). Ryhmiä on varmasti muuallakin Suomessa.
Minulle tuli mieleen, että haluatko asua asuntolassa? Haluaisitko oman kodin, johon voi ottaa oman lemmikin? Oletko koskaan miettinyt, että muuttaisit asumaan omaan asuntoon? Voit miettiä asiaa. Jos sinusta tuntuu, että haluat selvittää sinun vaihtoehtojasi, voit ottaa yhtettä omaan sosiaalityöntekijääsi. Hänen kanssaan voitte miettiä, millaisia vaihtoehtoja sinulla on.