Haluan kissan
Olen aikuinen ja elän omassa kodissa. Haluaisin itselleni kissan, mutta minulle sanotaan, että en osaisi hoitaa sitä.
Miten pystyisin todistamaan, että osaisin hoitaa kissani itse?
Asunnossani saa pitää lemmikkejä, esimerkiksi minun naapurilla on kissa.
Vastaus:
Lemmikin omistamisessa on paljon vastuuta pitkäksi aikaa. Kissa voi elää jopa 20 vuotta.
Kissa tarvitsee joka päivä ruokaa, raikasta vettä ja sen vessa pitää siivota.
Pitkäkarvaisen kissan turkki pitää harjata säännöllisesti.
Myös kissan terveydestä pitää huolehtia. Kissalle pitää antaa matokuureja ja se pitää viedä säännöllisesti eläinlääkäriin.
Kissan vointia pitää seurata. Jos kissa sairastuu, sen hoitaminen voi tulla kalliiksi.
Kissan hoitamista voi opetella.
Onko kenelläkään tutullasi kissaa, jonka voisit saada kotiisi hoitoon? Voisitko harjoitella kissan hoitamista yhdessä jonkun kanssa?
Tai voisitko saada oman kissan hoitamiseen jostain tukea ja apua?
Tsemppiä!