Hiusten peseminen
Minulla on tapana pestä hiukset joka päivä. Siskoni on sairaanhoitaja ja sanoo että se ei ole terveellistä. Toiset taas sanovat päinvastoin. Onko jokapäiväisestä hiustenpesusta haittaa?
Vastaus: Ensin sinulle kysymys: mitä hiusten jokapäiväinen pesu, siskosi mielestä aiheuttaa?
Luin erilaisia hiustenhoitoon liittyviä internetsivuja. Osan sivuista mukaan jokapäiväiset pesut aiheuttavat hiusten rasvoittumisen ja päänahan hilseilyn. Toisten mukaan pesuista ei ole mitään haittaa. Esimerkiksi hilseen syytä ei varmuudella tiedetä.
Oletko huomannut jokapäiväisestä huisten pesusta olevan sinulle haittaa? Oletko ollut pesemättä hiuksiasi muutaman päivän ajan. Itse en ole huomannut mitään eroa pesen sitten hiuksia joka päivä tai vaan 2 kertaa viikossa.