Hiusten värjäyttäminen
Minulla on tumman ruskeat hiukset ja minä haluaisin värjäyttää ne mustiksi, koska pitäisin niistä enemmän sen värisinä. Olen kuitenkin lukenut, että ainoa tapa saada se väriaine pois hiuksista on valkaista ne ja se voi vahingoittaa hiuksia. Tai sitten joutuu koko ajan olemassa värjäämässä hiuksia. Eikö siitä ole muuta tapaa, jos vaikka leikkauttaa ne värjätyt hiukset pois kun alta alkaa tulemaan ihmisen omien hiusten väri esiin hiusten kasvaessa? Vahingoittaako parturissa hiusten värjääminen niitä, entä jos värjää ne itse? Kumpi niistä vahingoittaa hiuksia vähemmän? Minä en ainakaan halua, että minun hiukset vahingoittuvat.
Vastaus:
Tähän kysymykseen saat parhaan vastauksen kampaajalta. En tiedä, miten väriaineet vaikuttavat hiuksiin. Sen tiedän, että jos värjäät hiuksesi selvästi eriväriseksi kuin omat hiuksesi ovat, joudut värjäämään niitä usein. Jos et värjää, hiusten juurissa näkyy oma väri ja muualla hiuksissa värjätty väri.
Värianeita on varmasti erilaisia. Osa on voimakkaampia, jolloin väri on pysyvä. On myös kvyetvärejä, joissa väri ei ole pysyvä. Kevytvärit eivät ole kovin voimakkaita, ne lähinnä sävyttävät hiuksia.
Kysy rohkeasti asiasta kampaajalta. Voitte yhdessä miettiä, mikä sopisi sinulle parhaiten.