Home-epäily

Olen opiskelija ja asun yksityisellä vuokralla yksiössä, jonka kylpyhuoneessa ja keittokomerossa epäilen hometta. Oireilen ihottumilla, kutinalla, kovalla yskällä ja nuhalla. Isännöitsijään olen ottanut yhteyttä puhelimitse ja kehotti lähettämään sähköpostia. Mitään ei ole kuulunut kahteen päivään. Kirjoitin viestiin vielä, että jos tätä ongelmaa ei ratkaista, niin muutan. Etsinkin parhaillaan asuntoa. Mitä teen, jos isännöitsijän toiminta on hidasta?

Vastaus:

Onpas kurjaa, että sinulla on paljon oireita, joiden epäilet johtuvan homeesta asunnossasi.

Olet tehnyt aivan oikein, kun olet ottanut yhteyttä isännöitsijään. Joko hän on vastannut sähköpostiisi?

Koska asut vuokra-asunnossa, sinun kannattaa keskustella asiasta myös asunnon omistajan kanssa.

Oletko sinä tai joku muu huomannut asunnossasi maakellarin hajua? Tai onko hajua tarttunut vaatteisiisi?

Epämiellyttävä maakellarin haju kertoo mahdollisesta kosteusvauriosta.