Inhottava yhteisöasuminen
Miksi minusta tuntuu kuin kaikki olisivat minua vastaan? Siis tässä talossa, jossa asun, kaikilla on kuitenkin omat sairautensa ja samalla viivalla ollaan siinä mielessä. En ole SEN kummempi kuin muutkaan.
Vastaus:
Hei
Kurjaa, että sinusta tuntuu ulkopuoliselta.
Oletko puhunut tunteistasi muiden asukkaiden ja ohjaajien kanssa?
Voisitte jutella esimerkiksi seuraavista asioista:
- Miten muut asukkaat käyttäytyvät sinua kohtaan?
- Miltä muiden asukkaiden käytös sinusta tuntuu?
- Miten sinä käyttäydyt muita asukkaita kohtaan?
- Mitä voisitte tehdä, että teillä kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla yhdessä?
Ystävällisyys ja auttaminen lähentävät ihmisiä.
- Puhutteko toisillenne ystävällisesti?
- Hymyilettekö toisillenne?
- Miten muuten voisitte olla ystävällisiä?
- Miten voisitte auttaa toisianne?
Toivottavasti saatte juteltua ja keksitte yhdessä tapoja, jotka lähentävät teitä.