Juttelupaikka, Instagram ja lakineuvonta

Moikka Kerttu

Olis minulla semmoinen asia, että onko minun ikäisille tarkoitettu semmosia paikkoja, missä voin jutella ihan rauhassa? Ja mitenkä tuo Instagram toimii?

Ja sitten tarvisin apua sinulta, kun minä itse olen kehitysvammainen ja minusta on tehty pahoinpitelysyyte, niin mitä pitää tehdä?

Vastaus:

Moikka

Tunnetko jo Kaveripiirin?

Kaveripiiri on helppokäyttöinen yhteisöpalvelu, jossa voi tavata ystäviä tai tutustua uusin kavereihin. Kaveripiirissä on mahdollisuus myös chattailla ja lähettää postia.

Kirjoittamisessa voi käyttää tukena kuvia. Lisäksi sivuilla on äänituki, eli tekstit voi myös kuunnella.

Pääset Kaveripiiriin tästä linkistä (www.kaveripiiri.fi).

Ensi vuonna avataan myös uusi, helppokäyttöinen Kohdataan-palvelu. Palvelussa voi tutustua uusiin ihmisiin ja jutella tuttujen kanssa. Kerromme Vernerin selkosivuilla heti, kun Kohdataan-palvelu on avattu.

Vernerin selkosivuilla on ohjeet Instagramin käyttöön. Sivun loppuun on juuri lisätty selkokielinen verkkokirja, jossa on ohjeet kuvien ja videoiden lataamiseen Instagramissa. Tästä linkistä pääset Vernerin Instagram-sivulle.

Pahoinpitelysyytteestä kannattaa jutella heti jollekin luotettavalle ihmiselle. Lisäksi voit ottaa yhteyttä Kehitysvammaisten Tukiliiton lakineuvontaan:

Tästä linkistä pääset Kehitysvammaisten Tukiliiton lakineuvonnan sivulle (www.tukiliitto.fi)