Kellojen siirtely loppuu
Kelloja ei enää siirretä kesä- ja talviaikaan vuoden 2021 jälkeen. Mitä mieltä Kerttu on siitä?
Vastaus:
En osaa sanoa. Minua ei kellojen siirtely ole juuri haitannut. Enkä osaa sanoa kumpi aika olisi parempi: pysyvä talviaika vai kesäaika. Kummassakin on hyvät ja huonot puolet.
Kumman ajan sinä haluaisit?
Kellojen siirtely loppuu
Lopultakin Suomi on tehnyt fiksun päätöksen. On meinaan aika jonninjoutavaa se ainainen kellojen siirtely. Venäjällä siitä luovuttiin jo monta vuotta sitten. Toivoisin, että kesäajasta tulisi pysyvä. Mikä on Verkko-Kertun mielipide asiasta?
Vastaus:
On hyvä, että kellon siirtelystä kesä- ja talviaikaan luovutaan. Euroopan unionissa tähän päätökseen onneksi päädyttiin. En oikeastaan tiedä, kumpi aika on parempi. EU:ssa ollaan sitä mieltä, että kesäajasta pitäisi tulla pysyvä. Parasta on, että kelloja ei enää siirretä. Toivottavasti tämä toteutuu pian.