Kiukuttelun lopettaminen

Miten voisin päästä kiukuttelusta eroon asuntolassa?

Alan usein kiukuttelemaan esimerkiksi syömään mennessä tai silloin, kun pitää ottaa lääkettä.

Miten voisin lopettaa sellaisen tavan?

Pelkään, että minut pakotetaan muuttamaan pois täältä sen takia.

Vastaus

Hei

Jokainen kiukuttelee joskus. Se kuuluu elämään.

Voisit kertoa ohjaajille, että haluat lopettaa kiukuttelua. Voisitte yhdessä miettiä keinoja kiukuttelun vähentämiseen.

Voisitte miettiä, miksi sinua kiukuttaa syömään mennessä ja silloin, kun pitää ottaa lääke.

Voisitte miettiä, mikä on sinun keinosi rauhoittua, kun sinua kiukuttaa.

Kun minua kiukuttaa, kerron, että olen vihainen. Sanon, että tarvitsen hetken omaa rauhaa. Kiukkuisena yleensä siivoan tai käyn pienellä kävelyllä. Myös syvään hengittäminen auttaa minua, kun olen vihainen.

Mikä on sinun keinosi rauhoittua?

Tsemppiä!