Poliisilla uhkailu
Saavatko hoitajat uhkailla poliisilla ja vankilalla asuntolassa?
Kun minä esimerkiksi kiusaan toisia asukkaita asuntolassa, niin hoitajat uhkailevat soittavansa poliisit, jos en lopeta.
Ei minua saa uhkailla. Se on väärin ja tulee paha mieli minulle.
Vastaus
Hei
Asuntola on ihmisten koti. Jokaisella on oikeus asua kotonaan turvallisesti ja rauhassa. Ketään ei saa kiusata kotonaan, eikä missään muuallakaan.
Ohjaajien pitää puuttua kiusaamiseen. Jos kiusaaminen on jatkuvaa, se voi olla kotirauhan rikkomista eli rikos. Ohjaajat voivat kutsua poliisin selvittämään asiaa.
Kotirauhan rikkomisesta voi saada rangaistukseksi sakkoja tai enintään puoli vuotta vankeutta.