Suomi ja suomen kieli

En tykkää Suomesta ja sen kielestä. Onko se paha?

Ruotsin Tukholma on minun kylä. Olen syntynyt siellä.

Minun piti tulla tänne Suomeen asumaan, mutta en viihdy.

Äiti sanoi, että pääset syyskuussa takaisin kotiin.

Ei ole oikein tämäkään?

Vastaus

Hei

Ei ole paha, jos et tykkää Suomesta ja suomen kielestä.

Mikään tunne ei ole koskaan paha tai väärä. Omia tunteita ei voi valita.

On ymmärrettävää, että tykkäät enemmän Ruotsista, jossa olet syntynyt ja asunut pitkään. Ruotsi, Tukholma ja ruotsin kieli ovat sinulle tuttuja.

Oletko kertonut tunteistasi äidillesi?

Omista tunteista ja toiveista kannattaa jutella läheisten ja luotettavien ihmisten kanssa.

Mukavaa, että pääset syyskuussa takaisin kotiin.

Tsemppiä!