Olet tässä:
 

Apua levottomaan oloon

Mikä auttaa levottomaan oloon?

Vastaus

Hei

Levoton olo voi johtua monista syistä. Esimerkiksi väsymys, liiallinen kännykän käyttö ja huolet voivat aiheuttaa levotonta oloa.

Monenlaiset asiat voivat auttaa levottomaan oloon.

Tässä on joitain vinkkejä:

Jos sinulla on huolia, puhu niistä luotettavan ihmisen kanssa. Puhuminen helpottaa oloa.

Syö säännöllisesti ja terveellisesti. Syö paljon kasviksia ja vältä sokeria.

Liiku säännöllisesti. Liikunta piristää ja rentouttaa.

Tee rentoutusharjoituksia. Löydät ohjeita esimerkiksi netistä.

Nuku riittävästi. Mene nukkumaan ajoissa ja mahdollisimman samaan aikaan joka ilta. Älä käytä kännykkää ennen nukkumaanmenoa.

Vähennä digilaitteiden käyttöä. Digilaitteita ovat esimerkiksi kännykkä ja pädi.

Jos levoton olo jatkuu pitkään ja häiritsee päivittäisten asioiden tekemistä, siitä kannattaa jutella myös lääkärin tai psykologin kanssa.

Tsemppiä!

Lue myös: Puhu huolista ja peloista