Asioista tietäminen
Olenko minä tyhmä?
Minulle sanotaan, että minä olen tyhmä, kun minä en tiedä monia asioita, mitä muut tietää. Esimerkiksi armeijasta ja mitä siellä on.
Kun minä en ole käynyt armeijassa, niin en tiedä, mitä siellä on.
Sitten nauretaan ja sanotaan, että minä olen tyhmä.
Vastaus
Hei
Et sinä ole tyhmä.
En minäkään tiedä, mitä armeijassa tehdään.
Ihmiset tietävät erilaisista asioista.
Yleensä ihmiset tietävät asioista, joista he ovat kiinnostuneita. Tai asioista, jotka ovat heille tuttuja. Armeija ei ole meille tuttu asia.
Kukaan ei tiedä kaikesta. Eikä kenenkään tarvitse tietää kaikesta.
Aina voi myös oppia ja saada tietoa uusista asioista.
Ketään ei saa haukkua tyhmäksi. Se on väärin ja satuttaa.
Juttele asiasta jonkun luotettavan ihmisen kanssa.
Tsemppiä!