Karvat hävettävät

Minulla on luultavasti PCOS ja sen takia paljon tummia karvoja leuassa ja huulten yläpuolella sekä mahassa. Olen tummahiuksinen muutenkin.

Onko jotain lääkettä, jolla ne saa pois tai auttaako, jos pudottaa painoa? Vai pitääkö minun aina vaan kantaa partakonetta mukana joka paikkaan?

Nolottaa mennä ystävän luo yökylään, kun se kuulee sen koneen äänen, kun melkein joka aamu joudun ajamaan leukaa.

Minulla on myös hieman kuukautisten häiriöitä, mutta se ei ole haitannut.

Vastaus

Hei

PCOS eli munasarjojen monirakkulatauti on naisten hormonihäiriö. Häiriö on melko yleinen.

Suosittelen juttelemaan asiasta lääkärin kanssa. Lääkäri osaa vastata parhaiten kysymyksiisi lääkkeistä ja hoidosta.

Sinun ei tarvitse hävetä tai salata karvoja tai niiden ajelua. Meillä kaikilla on omat häiriöt, vammat ja vaikeudet. Ne kuuluvat elämään.

Oletko jutellut asiasta ystäväsi kanssa? Ystävän kanssa juttelu voisi helpottaa häpeän tunteeseen.

Voisit kertoa, että asia painaa mieltäsi ja hävettää sinua.

Tsemppiä!