Parisuhde ei kiinnosta enää

Hei!

Miksi parisuhde ei enää ollenkaan kiinnosta minua?

Aikaisemmin se kiinnosti minua paljon ja minua harmitti kovasti, kun en ole siinä. Mutta nyt se ei enää ollenkaan kiinnosta minua.

Parisuhteeseen kuuluu yleensä seksi ja koska minua ei kiinnosta seksikään, niin ei kiinnosta parisuhdekaan.

Jostain syystä luulin, että melkein kaikki ovat joskus parisuhteessa ja siksi minunkin pitäisi siinä joskus olla. Vaikka se onkin yleinen asia, niin moni siinä ei ole. Eikä minunkaan tarvitse olla. Kun tajusin sen, niin se ei enää kiinnosta.

Vastaus

Hei

Taisit vastata kysymykseesi itse:

Ehkä parisuhde ei kiinnosta sinua enää siksi, että ymmärsit, ettei sinun tarvitse olla parisuhteessa.

Jokainen päättää itse, onko parisuhteessa. Moni ei ole parisuhteessa.

Kirjoitit, että parisuhteeseen kuuluu yleensä seksi. Parisuhteeseen voi kuulua seksi, mutta parisuhteessa voi olla myös ilman seksiä.

Parisuhteessa kumppanit sopivat yhdessä, mitä parisuhteeseen kuuluu tai ei kuulu.

Jokainen parisuhde on omanlaisensa. Ei ole yhtä oikeaa tapaa olla parisuhteessa. Tärkeintä on, että kumppanit kuuntelevat omia ja toistensa tunteita ja toiveita.