Suomalaisuus ja kiusaaminen

Olen ruotsinsuomalainen.

Ketään ei saa kiusata.

Suomessa haukutaan ruotsalaiseksi. Sellainen olen.

Syntynyt olen Ruotsissa, niin ehkäpä se on minun kotimaa?

Vähän osaan suomea ja minun mielestäni osaan jo hyvin. Täällä on suomenkielen kurssi.

Ei ole oikein tämä?

Minulla on Ruotsin ja Suomen kansalaisuus.

Olen suomalainen?

Vastaus

Hei

Olet oikeassa, ketään ei saa kiusata. Se on väärin. Kiusaamisesta kannattaa jutella luotettavan ihmisen kanssa.

Voit kutsua Ruotsia kotimaaksi, jos haluat. Voit kutsua Ruotsia myös synnyinmaaksi, koska olet syntynyt siellä.

Jos koet olevasi suomalainen, olet suomalainen.

Kirjoitat suomea todella hyvin!

Tsemppiä!